AJÁNLÁS
Ezt a programot azoknak ajánljuk,elsősorban, akik szertenék, hogy gyermekük családias, érzelmileg biztonságot nyújtó derüs légkörben örömteli óvodás életet éljen, s egyéni képességei szerint fejlődjön.
Arra törekszünk, gyermekeink az óvodáskor végére megszerezzék mindazokat a készségeket, képességeket, jártasságokat, amelyek az iskolai tanuláshoz szükségesek, s ezeket felnőtt korban is kamatoztatni tudják.
Ennek érdekében fontosnak tartjuk a gyermekek testi-lelki gondozását, védelmét. Biztosítjuk a gyermeki közösségben végezhető sokszínű tevékenységet,különös tekintettel a mással nem helyettesíthető játékot.
Játékra alapozva szervezzük meg a különböző tevékenységeket, tapasztalatszerzéseket, melyeket a gyermekek igényeihez, életkori sajátosságaihoz igazítuk.
A néphagyományok ápolásával és átadásával gyermekük megtanulja a magyar nép tiszteletét, a szülőföld, a haza szeretetét, az emberi munka értékének megbecsülését és megtapasztalja az anyanyelv szépségét.
Olyan életre szóló tulajdonságokkal vérteződik fel, mint a derű, a nyugalom, a kitartás, a segítőkészség, önzetlenség, szeretet.

Fontosnak tartjuk a gyermekek testi- lelki gondozását, védelmét.
Biztosítjuk a gyermeki közösségben végezhető sokszínű tevékenységet, különös tekintettel, a mással nem helyettesíthető játékra. A játékra alapozva szervezzük meg a különböző tapasztalatszerzési, tanulási lehetőségeket.
Kiemelt feladatunknak tartjuk, hogy a magyar nyelv alapjait az óvodában rakjuk le.
Nemzeti kultúránk megőrzéséhez magyar népdalok, népzene megismertetésével járulunk hozzá.
Célunk, hogy a gyermekek a családi és óvodai nevelés eredményeként az óvodáskor végére megszerezzék mindazon készségeket, képességeket, jártasságokat, amelyek az iskolai tanuláshoz elengedhetetlenek. Korunk divatos túlkapásaitól mentesen, nyugalomban, szeretetben a családokkal karöltve kívánjuk óvodásainkat nevelni. Ünnepeink
A családokkal együttműködve biztosítjuk a hagyományok megőrzését, ápolását. Az ünnepekre, az ünnepelni tudás kialakítására nagy hangsúlyt fektetünk óvodánkban, tudva, hogy az együtt töltött ünnepek örömteli élményeket, mély érzelmi nyomot hagynak gyermekben, felnőttben egyaránt.
JELES NAPJAINK
Új óvodások fogadása
Ovis szüret
Márton napi lámpás készítés
Advent (karácsonyi előkészületek)
Mikulás-várás
Karácsony
Karácsonyi játszóház
Farsangolás
Gergely napi iskolalátogatás
Nemzeti ünnep
Húsvét
Húsvéti játszóház
Májusfa állítás
Anyák napja
Gyermeknap
Ballagás-Évzáró

GYERMEKKÉPÜNK
A gyermek egyedi, megismételhetetlen, mással nem helyettesíthető individuum és szociális lény egyszerre. Ebből a tényből kiindulva, reális énképpel és szociális érzékenységgel rendelkező gyermeket szeretnénk nevelni, aki a múlt értékeinek megbecsülése által bízni tud a jövőben, s alkalmazkodni a változó élet újabb és újabb kihívásaihoz.
Ez a gyermek képes rácsodálkozni a természetre, a napszakokra, az évszakok változásaira, ápolja, védi környezetét. Harmonikus folyamatos fejlődés eredményeként egészséges, iskolaérett gyermekké válik, aki kitartó a munkában, a tanulásban, jókedvű, tud alkalmazkodni a közösség elvárásaihoz, elfogadja a másságot.
Érzelmileg gazdag, a településhez kötődő, a világra nyitott, érdeklődő, testileg-lelkileg egészséges, kiegyensúlyozott, másokkal szemben toleráns emberré válik, aki felnőtt korában is képes kreativitását, szorgalmát, tudását, vidám életérzését önmaga és a környezet alakításának szolgálatába állítani.
ÓVODAKÉPÜNK
Az óvoda a közoktatási rendszer szakmailag önálló nevelési intézménye, a családi nevelés kiegészítője, a gyermek harmadik életévétől az iskolába lépésig.
Az óvoda funkciói: óvó-védő, szociális, nevelő-személyiségfejlesztő.
Az óvodába járó gyerekeken tükröződik a falusi népesség sokszínű rétegződése. Sajnos múlóban van itt is minden hagyomány.Tisztában vagyunk azzal, hogy a gyermekek megváltozott életkörülményei befolyásolják fejlődésüket: a természettől való elszakadás, a technika fejlődése, a család szerkezetének változásai, élményforrások csökkenése, megélhetési probléámák, munkanélküliség....Ennek tudatában egy élménygazdag óvodátigyekszünk kialakítani.
Az óvodai nevelés a gyermek neveléséhez szükséges, teljes óvodai életet magába foglaló foglalkozások keretében folyik. Az óvoda közvetetten segít az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges személyiségvonások kialakításában.
A szülő abban az évben, amelyben gyermeke az ötödik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában köteles gyermekét óvodai nevelésben részesíteni.
A programunk az „Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja” szellemében fogalmazza meg a nevelési célokat, feladatokat.
Szolgáltatásaink:
Logopédia
Logopédia:a beszédhibák megelőzésére, felismerésére, korrekciójára irányuló
tevékenység, a beszédhibás hang, nyelvi zavarban szenvedő gyermek egész
személyiségét érintő pedagógiaijellegű gyógyító nevelés.
Logopédusunk a nevelési év kezdetekor
szűrővizsgálatot végez a középső és
nagycsoportos gyermekek körében, ezután hetente egyszer-kétszer a délelötti
órákbantérítésmentesen a óvodánkban elkülönített helyen fogglalkozik az arra
rászoruló beszédhibás gyermekekkel.
Egyéni fejlesztés
Az óvodai nevelés keretein belül mi óvodapedagógusok végezzük , egyéni fejlesztési terv alapján a megismerő funkció vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra vissza nem vezethetően tartós és súlyos rendellenességekkel küzdő gyerekek pedagógiai szűrését, prevencióját (megelőzés), korrekcióját (javítás) kiscsoportos vagy egyéni formában.
Néptáncoktatás
Szakképzett néptáncoktatónk, Samu Erzsébet sok szeretettel és odaadással tanítja gyermekeinket a tánc, néptánc alapjaira, fortélyaira.
Hitoktatás
A szülők igényei alapján biztosítjuk, hogy a gyermekek heti egy alkalommal, térítésmentesen hitoktatásban vegyenek részt.
|